Листом від 26.04.2013 р. N 31-08410-07-10/13557 Міністерство фінансів України нагадало про те, що "Дотримання на підприємстві встановлених єдиних методологічних початків бухгалтерського обліку, складання і подання у встановлені строки фінансової звітності; організація контролю за відображенням на рахунках бухгалтерського обліку всіх господарських операцій; участь в оформленні матеріалів, пов'язаних з нестачею та відшкодуванням втрат від недостачі, розкрадання і псування активів підприємства; забезпечення перевірки стану бухгалтерського обліку у філіях, представництвах, відділеннях та інших відокремлених підрозділах підприємства частиною сьомою статті 8 Закону віднесені до повноважень головного бухгалтера або особи, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку підприємства."
У той же час згідно частини 8 статті 9 цього Закону відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку та недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали та підписали такі документи.
Згідно з частиною першою статті 9 Кодексу України про адміністративні правопорушення адміністративним правопорушенням (проступком) (зокрема, і в сфері бухгалтерського обліку) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія або бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
До переліку адміністративних правопорушень у сфері бухгалтерського обліку, зокрема, можна віднести:
- порушення порядку ведення податкового обліку (стаття 1631);
- порушення законодавства у сфері загальнообов'язкового пенсійного страхування (стаття 1651);
- порушення законодавства у сфері загальнообов'язкового соціального страхування від нещасного випадку (стаття 1654 );
0 неповну або несвоєчасну сплату страхових внесків до Фонду соцстрахування на випадок безробіття та до Фонду соцстрахування з тимчасової непрацездатності (статті 1653 і 1655 відповідно) та ін.