Пожалуйста, подождите...
03.07.2013 Статті > Роздiл: АВТОРСЬКІ Порядок проведення аукціонів з продажу необробленої деревини буде змінено

    

    Мінагрополітики 14 червня на власному сайті оприлюднило проект наказу   «Положення про організацію і проведення аукціонів із продажу неопрацьованої деревини».  Вплив, який матиме цей документ на розвиток лісового сектору країни, без перебільшення можна назвати колосальним. Діючий аналог цього документу  – Наказ Держкомлісгоспу  №42 від 17.02.2007 року «Положення  про   організацію   та   проведення аукціонів з продажу необробленої деревини» (надалі – Наказ №42)  за шість років існування через свою недосконалість  спричинив чимало конфліктів як на загальнодержавному рівні,  так і на місцях. У разі затвердження представленого проекту, чинний Наказ №42 буде скасовано.  Цікаво, що окремі положення вказаного нормативу не влаштовували всіх: як лісгоспи, що виступають продавцями деревини,  так і покупців -  лісопереробників.

 

      Відмітимо, що попередній варіант цього документа був розроблений у квітні минулого року  Міністерством економічного розвитку і торгівлі України і мав рівень проекту Постанови Кабінету Міністрів. До речі, вказане  положення, хоча і здебільшого копіювало Наказ №42, але й мало багато позитивних моментів та нововведень,  серед яких було запровадженні постійно діючих біржових торгів з продажу а також систему укладення форвардних угод.  Але схоже, що за минуванням року, відомства розібрались між собою щодо обсягу  компетенції, і  важіль впливу перейшов до Мінагрополітики. Як бачимо, міністерство представило свій варіант документу, достатньо змінений та перероблений, одночасно понизивши його статус до рівня наказу. До речі, чомусь змінило і основну термінологію: необроблена деревина зараз має назву неопрацьованої.  

 

  За усталеною відомчою практикою, чиновники не полюбляють вносити зміни до своїх нормативів. Відтак  слід очікувати, що проект буде прийнятий без суттєвих змін. З огляду на це, варто вже зараз  проаналізувати його основні норми, за якими житиме лісопереробний сектор країни у найближчі роки.   

 

            1.   Проект запроваджує новий вид торгівлі необробленою деревиною – систему електронних торгів

Як вказується у пояснювальній записці до проекту, «концептуальною ідеєю цього проекту є запровадження процедури електронних аукціонів торгів поряд з голосовою формою аукціонів, а також  проведення аукціонів у декілька етапів: шляхом проведення щоквартальних, повторних, додаткових та спеціалізованих аукціонів.».Тобто очікується, що деревообробники вже не будуть витрачати свій час та кошти на переїзди по регіональним аукціонам щоб набрати необхідну кількість сировини.  На зміну цього прийдуть можливості інтернету, і вже за допомогою клавіатури в онлайн-режимі можна буде торгуватись за потрібну лісопродукцію. Щоправда перед цим, підприємцям  доведеться виконати низку вимог, що передбачений Законами «Про електронні документи та електронний документообіг, «Про електронний цифровий підпис». На жаль, іншої особливої  інформації про порядок проведення електронних аукціонів, проект не містить. Очевидно, що деталі автоматизованої торгівлі будуть висвітлені у Регламентах товарних бірж, які надаватимуть електронні торгівельні майданчики продавцям та покупцям. 

           

            2.  Майбутній наказ досить чітко визначить, яким чином буде обиратись товарна  біржа-організатор аукціону.

Цим питанням присвячується цілий розділ. Так, для визначення біржі, яка буде проводити торги з реалізації лісопродукції в країні,   Мінагрополітики проводитиме окремий конкурс, для якого буде спеціально створена конкурсна комісія. За окремою процедурою, комісія буде один раз на три роки обирати товарну біржу, яка має відповідати досить широкому переліку критеріїв. Серед  них значаться не тільки цінова пропозиція та розмір статутного капіталу біржі, але й наявність електронної торгової системи та її технічні можливості, кількість її працівників та регіональних представництв, наявність власного друкованого ЗМІ, кількість віддалених робочих місць. Оцінка пропозицій буде відбуватись за бальною системою, для цього претенденти повинні представити 12 пунктів підтверджуючих документів.

 

Конкурс з вважається таким, що відбувся, якщо в ньому прийняли не менше двох товарних бірж. Про результати конкурсу МінАПК повідомляє Держлісагенство, яке доводить до відому зазначену інформацію лісгоспам всіх відомств.

 

            Схоже на те, що чиновники врахували гіркий досвід подій листопада 2010 року, коли несподівано для всіх, значна кількість лісгоспів з «незрозумілих» причин, відмовилась від послуг товарних агропромислових бірж та уклали договори з «Українською спеціалізованою лісовою біржею». Засновниками новоствореної біржі, що мала статутний фонд 1 тис. грн., . були дві маловідомі комерційні структури, які не мали жодного досвіду в сфері аукціонної торгівлі.   

 

            До речі, максимальний розмір винагороди біржі за надані послуги новий Наказ фіксує на рівні 1 відсотка. Він може зменшений за результатами конкурсу, що буде проводить Мінагрополітики.

 

          3.  У запропонованому документі  фахівці міністерства у межах, яких їм надає закон,  потурбувались про захист вітчизняної лісопереробної галузі. Зокрема, перший розділ включає положення про те, що покупцями щоквартального та повторного аукціону можуть бути лише суб’єкти господарювання-резиденти України, які мають намір придбати неопрацьовану  деревину з метою забезпечення потреб власного деревообробного виробництва на території України.   Очікується, що залишки нереалізованої  деревини будуть продаватись іноземним компаніям. 

 

Очевидно, ця норма є спробою хоча б якось  упередити скарги  деревообробників на лісівників   про те,  що заготовлена ними деревина вивозиться ними на експорт, а місцевим нічого не залишається.    

 

Вказане положення можна назвати умовним, оскільки обійти його дуже просто. Тим більш  санкцій за його порушення закон не передбачає: вітчизняний суб’єкт господарювання може купити деревину на аукціоні і потім спокійно перепродати іноземній фірмі. Деревина не є  обмеженим в обігу товаром, як то зброя чи наркотичні  лікарські засоби,  тому кожний суб’єкт господарювання, в чиєї власності вона знаходиться, може її вільно продавати або відчужувати іншим чином.

 

Також не можна визнати законним розпорядження окремих обласних адміністрації, якими обмежується вивезення деревини за межі відповідних областей. В решті, ці акти порушує основний принцип господарювання, передбачений ст. 6 Господарського кодексу – заборону втручання органів державної влади у господарські відносини. Вирішувати це питання слід скоріше економічними важелями, а не за допомогою правових норм.    Тому проблема захисту вітчизняного споживача деревини залишається відкритою, і навіть прийнятий наказ її навряд чи вирішить.   

 

            4.   Враховано скарги деревообробників на великі   розміри  гарантійного внеску, які покупці мали вносити на рахунок біржі при укладенні майбутніх угод купівлі-продажу деревини. Його розмір не тільки знижено, але і диференційовано в залежності від статусу покупців. Зокрема зменшено розмір внеску   з 5 % до 3 % від сум початкової вартості  заявлених  лотів для «загальних» аукціонів і всього  1 % - для спеціалізованих аукціонів. Особливо ця позитивна  зміна стане у нагоді для   «пліточників», для яких щоквартальний перерахунок 5% вартості лотів виливався у постійне виведення значних коштів з обігу.

 

         5.    Одним із  позитивних нововведень є певне упорядкування  ціноутворення на продаж неопрацьованої деревини. Це питання завжди було наріжним каменем між чиновниками лісової галузі та лісопереробним бізнесом.  Запропоноване Положення містить визначення стартової ціни, якою вважається «початкова ціна лота, яка визначається продавцем самостійно з урахуванням виробничої собівартості, адміністративних витрат, витрат на збут та чистого прибутку на рівні, не більшому за десять відсотків». Крім того, документ зазначає, що ціни на аукціоні будуть формуватись на підставі співвідношення попиту та пропозиції. Чинний Наказ №42 поки що надає іншу формулу, яка передбачає необмежений «люфт», вказуючи, що  ціни на аукціоні формуються вільно. Таким чином, у лісопереробників з’явиться нормативний аргумент у спорах з лісівникам при спробах навмисного згвинчування цін.

 

           6.         Дещо скорчений перелік випадків, на підставі яких лісгоспи могли  самостійно реалізовувати деревину. На аукціони доведеться виставляти і деревину, яка могла бути використана для розвитку матеріально-технічної бази (будівництво, ремонт тощо) постійних лісокористувачів відповідно затверджених кошторисів, та деревину для забезпечення потреб соціальної сфери. При чому загальний обсяг такої лісопродукції не повинен перевищувати одного відсотка обсягу заготовленої за попередній квартал деревини.

 

           7.         Результати  торгів стануть прозорими: проект містить норму, за якої результати торгів будуть  оприлюднюватись на офіційному сайті біржі протягом трьох робочих днів після їх завершення. Таким чином кожний бажаючий матиме можливість дізнатись, хто,  скільки та по якій ціні купляє лісопродукцію.     

 

            Серед вад нового Положення можна відмітити низку проблемних питань, які за період дії Наказу №42 спричинювали конфлікти та невдоволення підприємців, серед яких:

 

            -          не передбачений правовий механізм санкцій до покупців, які після перемоги на торгах, відмовлялись купляти деревину. Положення Наказу №42 у таких випадках дозволяє нереалізовану деревину по прямих договорах за цінами, не нижчими від тих, що склались на останньому аукціоні.  Нагадаємо, що деревообробники не раз звинувачували лісівників у тому, що суб'єкти господарювання, наближені до окремих осіб, навмисно відмовляються купляти придбану на біржах  лісосировину, щоб потім продати її «потрібним» фірмам  за зниженими цінами.  

 

            -          проект не містить відповіді в яких обсягах буде розподілятись деревина для розміщення її на електронних торгах та «живих» аукціонах. Скоріш за все, такий розподіл буде врегульовано відомчими наказами Держлісагенства.   

 

            -          підприємцям-деревообробникам  не надано правових гарантій, що лісгоспи зобов’язані виставляти на аукціони всю заготовлену деревину. 

 

            -          не визначений верхній поріг торгівлі деревиною на електронних та голосових аукціонах (наприклад, у межах 10 чи 15 кроку), який є захистом від цінових «беспередельщиков». Як вказувалось вище, подібні підприємці здебільшого не мають реальної мети купити ліс.

 

 

Автор – Олег Сторчоус

 

 

Ознайомитись з пояснювальною запискою проект можна – ТУТ.

 

 

Текст проекту наказу наведено нижче:

 

 

 

Проект

 

ПОЛОЖЕННЯ

про організацію і проведення аукціонів

із продажу неопрацьованої деревини

 

 

І. Загальні положення

 

Вся неопрацьована (необроблена) деревина, заготовлена підприємствами, які здійснюють заготівлю деревини як постійні користувачі лісових ресурсів, підлягає реалізації через аукціони у порядку, встановленому цим Положенням, за винятком:

 

дров паливних;

 

деревини, використання якої передбачено колективними договорами;

 

деревини для індивідуального ремонту та будівництва згідно з поданими громадянами, що проживають у сільській місцевості, заявами;

 

деревини для забезпечення потреб виробничих деревообробних підрозділів постійних лісокористувачів.

 

Загальний обсяг реалізації (використання) за поточний квартал неопрацьованої деревини, зазначеної у абзацах третьому – п’ятому пункту 1.1 цього розділу, не повинен перевищувати одного відсотка обсягу заготовленої за попередній квартал деревини.

 

Аукціони проводяться публічно і гласно в торговельних залах біржі або в електронній формі та поділяються на щоквартальні, повторні, додаткові та спеціалізовані. Проведення аукціонів здійснюється відповідно до затвердженого товарною біржею регламенту організації і проведення аукціонів із продажу неопрацьованої деревини (далі – Регламент) з урахуванням вимог, встановлених цим Положенням.

 

У цьому Положенні терміни вживаються в таких значеннях:

аукціон – спосіб продажу неопрацьованої деревини, згідно з яким покупцем визнається учасник аукціону, який запропонував найвищу ціну за неопрацьовану деревину відповідно до умов, визначених цим Положенням та Регламентом;

аукціонна сесія – проміжок часу, протягом якого проводиться аукціон;

 

електронна торгова система – сукупність баз даних, технічних, програмних, телекомунікаційних та інших засобів, що забезпечують можливість введення, зберігання і обробки інформації, необхідної для проведення аукціонів та підтвердження фактів укладання угод;

 

заявка на купівлю – пропозиція щодо купівлі неопрацьованої деревини, яка є офертою покупця стосовно придбання обраного ним лота з оприлюдненого організатором аукціону переліку заявок на продаж та оформлена відповідно до Регламенту;

 

заявка на продаж – пропозиція з продажу неопрацьованої деревини, яка є відкритою офертою продавця та оформлена відповідно до Регламенту, що надається організатору аукціону продавцем та у якій зазначаються обсяг неопрацьованої деревини, порода, її якісні характеристики та стартова ціна;

 

крок аукціону – величина, на яку змінюється ціна лота під час проведення аукціону;

 

лот – партія неопрацьованої деревини за породами і сортиментами згідно з державними стандартами, що пропонується для продажу на аукціоні;

 

неопрацьована деревина – деревні матеріали, які здобувають шляхом розподілу на частини звалених дерев та деревних колод для подальшого використання та переробки;

 

організатор аукціону – товарна біржа, яка визначена за результатами конкурсного відбору та з якою постійними лісокористувачами укладено договори про організацію та проведення аукціонів з продажу неопрацьованої деревини;

 

покупці – суб’єкти господарювання, які мають намір придбати неопрацьовану деревину відповідно до умов аукціонів і які не перебувають у стані ліквідації та проти яких не порушено справу про банкрутство;

 

продавці – постійні лісокористувачі, які здійснюють заготівлю деревини на території України в порядку, установленому законодавством;

 

протокол аукціону – документ, що оформляється організатором аукціону за результатами аукціону та фіксує акцепти пропозицій його учасників щодо укладення договорів купівлі-продажу лотів, які пропонувалися для продажу на таких аукціонах;

 

стартова ціна – початкова ціна лота, яка визначається продавцем самостійно з урахуванням виробничої собівартості, адміністративних витрат, витрат на збут та чистого прибутку на рівні, не більшому за десять відсотків;

 

спеціалізований аукціон – аукціон з продажу неопрацьованої деревини, де на продаж виставляються технологічна сировина, баланси та сировина для виготовлення лущеного шпону, покупцями на якому можуть бути лише суб’єкти господарської діяльності – резиденти України для задоволення потреб власного плитного, фанерного та целюлозно-паперового виробництва на території України.

 

Реалізація неопрацьованої деревини здійснюється товарною біржею, яка визначена переможцем за результатами конкурсного відбору та набула статусу організатора аукціону.

 

Щоквартальний аукціон проводиться один раз на квартал.

 

Нереалізовані на щоквартальному аукціоні лоти підлягають реалізації на повторному аукціоні, який проводиться не раніше ніж через місяць з дати завершення відповідного щоквартального аукціону.

 

Нереалізовані на повторному аукціоні лоти підлягають реалізації на додаткових аукціонах, кількість яких та участь у яких не обмежуються.

 

Спеціалізований аукціон проводиться один раз на квартал, а у разі додаткової потреби - не раніше ніж через місяць з дати проведення відповідного спеціалізованого аукціону.

 

Нереалізовані на спеціалізованому аукціоні лоти підлягають реалізації виключно на наступних спеціалізованих аукціонах.

 

Покупцями щоквартального та повторного аукціону можуть бути лише суб’єкти господарювання – резиденти України, які мають намір придбати неопрацьовану деревину з метою забезпечення потреб власного деревообробного виробництва на території України.

 

У разі проведення аукціонів з продажу неопрацьованої деревини в електронній формі документи можуть бути надані продавцем та покупцем в електронному вигляді з обов’язковим додержанням вимог законодавства України, що регулює обіг електронних документів та використання електронного цифрового підпису.

 

Розмір плати за користування послугами товарної біржі не може перевищувати одного відсотка загальної вартості угоди з продажу неопрацьованої деревини, укладеної за результатами проведення аукціону.

 

ІІ. Конкурс з визначення товарної біржі для організації і проведення аукціонів із продажу неопрацьованої деревини

2.1. Для організації та проведення аукціонів з продажу неопрацьованої деревини Мінагрополітики України проводить конкурс з визначення товарної біржі, якій надається право на організацію і проведення відповідних аукціонів (далі – конкурс).

 

2.2. Для проведення конкурсу Мінагрополітики України утворює конкурсну комісію (далі – комісія) у складі не менше п’яти осіб. До членів комісії можуть бути включені представники Держлісагентства України.

 

Положення про комісію та персональний склад комісії затверджується наказом Мінагрополітики України.

 

2.3. Основними функціями комісії є:

визначення дати проведення конкурсу;

опублікування інформації про проведення конкурсу;

допуск товарних бірж до участі у конкурсі;

розгляд поданих документів учасників конкурсу;

визначення переможця конкурсу;

складення та затвердження протоколу про результати проведення конкурсу.

 

2.4. Керує діяльністю комісії та організовує її роботу голова комісії, який відповідно до компетенції:

скликає засідання комісії;

головує на засіданнях;

організовує розгляд матеріалів, пов'язаних з проведенням конкурсу.

У разі потреби голова комісії залучає до її роботи експертів і консультантів.

 

2.5. Оголошення про проведення конкурсу публікується в засобах масової інформації та оприлюднюється на офіційному веб-сайті Мінагрополітики України не пізніше ніж за місяць до закінчення строку прийняття документів на участь у конкурсі та містить такі відомості:

мету проведення конкурсу;

дату, час і місце проведення конкурсу;

строк прийняття документів;

обов'язкові вимоги до учасників конкурсу;

адресу, за якою подаються документи;

номери телефонів для довідок з питань проведення конкурсу;

порядок одержання інформації про умови конкурсу.

 

2.6. У конкурсі можуть брати участь товарні біржі, які подали заяву на участь у конкурсі. У заяві вказуються найменування товарної біржі, її місцезнаходження, органи управління товарної біржі із зазначенням прізвищ, ініціалів та посад їх керівників, а також перелік документів, які до неї додаються. До заяви додаються такі документи:

 

2.6.1. Копія установчих документів товарної біржі.

2.6.2. Копії балансів та звітів про фінансові результати товарної біржі за три роки.

2.6.3. Копії Правил біржової торгівлі та Регламенту.

2.6.4. Довідка про структуру товарної біржі та кількість штатних працівників.

2.6.5. Довідка про наявність електронної торгової системи, яка використовується товарною біржею для проведення аукціонів (біржових торгів) у мережі з віддаленим доступом, у якій необхідно зазначити можливості такої системи, зокрема:

використовувати електронний документообіг та електронний цифровий підпис;

реєструвати учасників аукціонів та надавати їм можливість брати участь у торгах з використанням персональних параметрів доступу до електронної торгової системи;

інформувати учасників аукціонів про їх початок та встановлювати період аукціонного торгу;

подавати пропозиції на купівлю або продаж товару у вигляді електронних заявок встановленого зразка;

контролювати надходження грошових коштів, необхідних для участі в аукціоні, у тому числі гарантійного внеску;

проводити аукціони за анонімним принципом;

формувати за результатами аукціонів підсумкові документи за кожною торговою сесією, у тому числі звіти, протоколи, відомості, аукціонні свідоцтва, договори.

2.6.6. Довідка про кількість віддалених робочих місць, які можуть бути надані товарною біржею учасникам аукціону для їх роботи в електронній торговій системі, їх комплектація.

2.6.7. Довідка про кількість біржових моніторів, окремих відокремлених приміщень для розміщення учасників аукціонів, ліній міського та міжміського телефонного зв’язку, електронної пошти.

2.6.8. Довідка про наявність/відсутність простроченої заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів).

2.6.9. Цінова пропозиція, якою є розмір плати за користування послугами товарної біржі.

2.6.10. Довідка про наявність власного зареєстрованого друкованого засобу масової інформації та тираж видання (за наявності).

2.6.11. Довідка про наявність власного веб-сайту в мережі Інтернет та періодичність оновлення інформації на ньому (за наявності).

2.6.12. Довідка про кількість регіональних представництв товарної біржі (за наявності).

 

2.7. Заява на участь у конкурсі та додані документи мають бути чинними на дату їх подачі та засвідчені керівником товарної біржі і скріплені її печаткою.

 

2.8. Заява на участь у конкурсі разом з доданими документами подається в запечатаному конверті із зазначенням найменування та місцезнаходження товарної біржі. До конверта додається опис вкладених документів, підписаний уповноваженою особою товарної біржі.

 

2.9. Подані документи реєструються в Мінагрополітики України.

 

2.10. Заяви на участь у конкурсі, що надійшли після закінчення строку їх подання, не розглядаються.

 

2.11. Конкурс проводиться не рідше ніж один раз на три роки.

 

2.12. Комісія протягом 10 робочих днів з дати закінчення строку, встановленого для подання заяв на участь у конкурсі, приймає за результатами розгляду поданих документів рішення щодо допуску товарної біржі до участі у конкурсі або про відмову в допуску.

 

2.13. До участі в конкурсі не допускаються товарні біржі, які:

 

подали документи не в повному обсязі або такі, що оформлені з порушенням установлених вимог;

визнані банкрутами або стосовно яких порушено справу про банкрутство;

перебувають у стадії ліквідації;

мають прострочену заборгованість із сплати податків і зборів (обов'язкових платежів).

 

2.14. Конкурс вважається таким, що відбувся, у разі допуску до участі у ньому не менше двох товарних бірж. За результатами розгляду документів товарних бірж, які допущені до участі у конкурсі, комісія визначає переможця.

 

2.15. Під час обрання переможця із числа товарних бірж, допущених до участі в конкурсі, комісія визначає найкращу пропозицію учасників за такими критеріями:

 

цінова  пропозиція товарної біржі;

наявність електронної торгової системи та її технічні можливості;

розмір статутного капіталу, сплаченого у грошовій формі;

фінансові результати товарної біржі за останні три роки;

досвід роботи товарної біржі на біржовому ринку;

кількість регіональних представництв товарної біржі в обласних центрах;

кількість віддалених робочих місць, які можуть бути надані товарною біржею учасникам аукціону для їх роботи в електронній торговій системі;

наявність власного зареєстрованого друкованого засобу масової інформації та періодичність і тираж виходу видання;

кількість працівників товарної біржі;

технічні можливості товарної біржі та матеріально-технічне забезпечення;

наявність власного веб-сайту в мережі Інтернет та періодичність оновлення інформації на ньому.

 

2.16. Оцінка пропозицій товарних бірж, допущених до участі в конкурсі, проводиться комісією відповідно до кількості балів кожної пропозиції. Максимально можлива кількість балів дорівнює 100.

Максимальна кількість балів за встановленими критеріями становить:

цінова пропозиція товарної біржі – 25 балів;

наявність електронної торгової системи та її технічні можливості – 20 балів;

розмір статутного капіталу, сплаченого у грошовій формі, – 10 балів;

фінансові результати товарної біржі за останні три роки – 10 балів;

кількість регіональних представництв товарної біржі в обласних центрах – 10 балів;

досвід роботи товарної біржі на біржовому ринку – 5 балів;

наявність власного зареєстрованого друкованого засобу масової інформації та періодичність і тираж виходу видання – 5 балів;

кількість працівників товарної біржі – 5 балів;

технічні можливості товарної біржі та матеріально-технічне забезпечення – 5 балів;

наявність власного веб-сайту в мережі Інтернет та періодичність оновлення інформації на ньому – 5 балів.

 

2.17. Під час обрання переможця із числа товарних бірж, які допущені до участі у конкурсі, комісією враховується загальна сума балів пропозицій кожного з учасників з урахуванням того, що максимальна кількість можливих балів по кожному із критеріїв присвоюється тому учаснику, показники якого є найбільш економічно вигідними щодо цінової пропозиції та найбільш високими щодо решти критеріїв, зазначених у пункті 2.16 цього розділу.

 

2.18. Переможцем визначається товарна біржа, яка набрала найбільшу кількість балів згідно з критеріями, встановленими цим Положенням.

 

2.19. Рішення щодо визначення переможців конкурсу приймається комісією на закритому засіданні у присутності не менше двох третин її складу, простою більшістю голосів. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови комісії.

 

2.20. Рішення комісії про визначення переможця конкурсу оформляється протоколом, який підписують члени комісії, присутні на засіданні, затверджується наказом Мінагрополітики України та оголошується товарним біржам, що були допущені до участі у конкурсі. Інформація про результати конкурсу оприлюднюється у п'ятиденний строк на офіційному веб-сайті Мінагрополітики України.

 

2.21. З дати оприлюднення інформації про результати конкурсу товарна біржа – переможець конкурсу набуває статусу організатора аукціону.

 

2.22. Про результати конкурсу Мінагрополітики України повідомляє товарну біржу – переможця конкурсу та Держлісагентство України, яке, у свою чергу, доводить до відома зазначену інформацію відповідним постійним лісокористувачам.

 

2.23. За результатами конкурсу товарна біржа – переможець конкурсу укладає з постійними лісокористувачами договори про організацію та проведення аукціонів з продажу неопрацьованої деревини.

 

ІІІ. Організація аукціонів

3.1. Організацію проведення аукціонів здійснює товарна біржа відповідно до цього Положення та Регламенту.

 

3.2. Щоквартальні та спеціалізовані аукціони проводяться не пізніше ніж за 20 днів до початку наступного кварталу.

 

3.3. Заявки на продаж подаються продавцями організатору аукціону не пізніше ніж за 15 днів до дати проведення аукціонів.

 

3.4. Заявки на продаж подаються продавцями організатору аукціону за лотами. Обсяг лота визначається в розмірі транспортної партії або кратному їй. Лоти формуються окремо за кожною породою деревини з урахуванням сортиментів, сортів, геометричних розмірів відповідно до стандартів. Крім того, у заявці обов’язково зазначаються якісні характеристики товару, умови оплати, місце та умови поставки.

 

3.5. Ціни у заявках та договорах купівлі-продажу зазначаються у гривнях. Рівень цін враховує базисні умови поставки (верхній, проміжний, нижній склад продавця).

 

3.6. На підставі отриманих від продавців заявок на продаж організатор аукціону формує аукціонний бюлетень, який містить відомості про обсяги неопрацьованої деревини, що виставляються для реалізації на аукціоні, кількість та розміри лотів, якісні характеристики, стартові ціни лотів, умови поставки.

 

3.7. З метою своєчасного інформування покупців організатор аукціону не пізніше ніж за 10 днів до дати проведення аукціону оприлюднює в друкованому засобі масової інформації повідомлення про місце, дату і час проведення аукціону, а також розміщає на власному веб-сайті в мережі Інтернет додатково відомості про обсяги запропонованої для продажу неопрацьованої деревини, її породи, якісні характеристики, кількість та розміри лотів, стартові ціни лотів, крок аукціону, продавців, умови поставки, строки поставки, кінцевий строк прийняття заявок на купівлю, розмір та строк спати гарантійного внеску, а також рахунок організатора аукціону.

 

3.8. Для участі в аукціоні покупці неопрацьованої деревини подають організатору аукціону заявки на купівлю. Форма заявки на купівлю та порядок її подачі встановлюються організатором аукціону.

 

3.9. Обсяг заявленої на купівлю деревини не може бути меншим, ніж розмір одного лота. Покупець має право придбати на аукціоні неопрацьовану деревину в обсязі, який не перевищує обсягу, визначеного в заявці на купівлю.

 

3.10. Для участі в аукціоні організатор аукціону має право разом із заявкою на купівлю вимагати від покупців неопрацьованої деревини надання таких документів:

 

завіреної в установленому порядку копії установчого документа;

довідки за підписом керівника суб’єкта господарювання щодо обсягу фактично переробленої неопрацьованої деревини за попередній рік;

документа, що підтверджує сплату гарантійного внеску.

 

3.11. Сума гарантійного внеску визначається у розмірі три відсотки від початкової вартості лота для аукціонів та одного відсотка від початкової вартості лота – для спеціалізованих аукціонів. Гарантійний внесок повинен бути сплачений на банківський рахунок організатора аукціону в строки, зазначені в оголошенні про проведення аукціону.

 

3.12. У випадку проведення аукціону в електронній формі організатор аукціону має право отримувати від продавців та покупців інші документи, що визначені Регламентом та які підтверджують достатність повноважень таких учасників брати участь в аукціоні.

 

3.13. Приймання організатором аукціону заявок на купівлю починається з дня публікації повідомлення про проведення аукціону і закінчується за день до початку аукціону.

 

3.14. Реєстрація учасників аукціону та визначення переможця аукціону проводяться відповідно до Регламенту.

 

3.15. Ціни на аукціоні формуються на підставі співвідношення попиту та пропозиції на товар.

 

3.16. Під час проведення аукціону вартість лота змінюється тільки відповідно до кроку аукціону, визначеного Регламентом.

 

3.17. Під час аукціону не раніше ніж за 20 хвилин до його закінчення у разі відсутності пропозиції щодо купівлі лота продавець має право знизити його вартість відповідно до кроку аукціону.

 

3.18. За результатами аукціону організатор аукціону готує та надає покупцю аукціонне свідоцтво, яке є документом, що підтверджує зобов’язання покупця - переможця аукціону та продавця на укладення між ними договору купівлі-продажу щодо товару, який визначений у такому аукціонному свідоцтві.

 

3.19. Розрахунки за договорами купівлі-продажу неопрацьованої деревини здійснюються відповідно до умов договорів купівлі-продажу з урахуванням вимог цього Положення.

 

3.20. Результати аукціонів оприлюднюються на офіційному сайті організатора аукціону протягом трьох робочих днів після їх завершення.

 

3.21. Якщо покупці, які подали заявки на купівлю, не придбали заявлених ними лотів, гарантійний внесок повертається їм за письмовою заявою протягом трьох банківських днів з дати проведення аукціону. У разі якщо покупці придбали заявлені лоти, гарантійний внесок перераховується покупцю після надання ним організатору аукціону належним чином засвідченої копії укладеного договору купівлі-продажу та оплати вартості послуг організатора аукціону.

 

3.22. У разі порушення організатором аукціону вимог цього Положення або Регламенту така товарна біржа за рішенням комісії позбавляється статусу організатора аукціону.

 

3.23. Забезпечення дотримання учасниками аукціону вимог цього Положення та Регламенту покладається на організатора аукціону.

 

3.24. За результатами проведення аукціону організатор аукціону має право на отримання у встановленому Регламентом порядку плати за користування послугами товарної біржі, розмір якої не може перевищувати відповідної цінової пропозиції, що була оголошена на конкурсі.

 

 

Директор Департаменту

економічного розвитку аграрного ринку                                                     В.П. Саблук