Пожалуйста, подождите...
01.03.2019 Роздiл: Корисне Як визначати ренту за спецвикористання лісових ресурсів: пояснює ДФС

    Офіс великих платників податків нагадує, що з початку 2019 року відбулись зміни в адмініструванні рентної плати за спецвикористання лісових ресурсів.

    Платники Рентної плати перераховують суми Рентної плати на рахунки, відкриті в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, які забезпечують розподіл цих коштів у співвідношенні, визначеному Бюджетним кодексом України. Більш детально щодо розподілу сум доходів від рентної плати читайте у листі Державної фіскальної служби України від 14.02.2019 р. № 4907/7/99-99-12-03-04-17 (ниже)

    Забезпечення ефективного контролю доходів місцевих бюджетів (37%.) від Рентної плати (при заготівлі деревини в порядку рубок головного користування) може здійснюватись складанням платниками такої Рентної плати окремих додатків до податкової декларації з Рентної плати, в яких податкові зобов’язання самостійно «розподілені» платниками між бюджетами адміністративно-територіальних одиниць, які повністю або частково розташовані в межах території лісової ділянки.

    Починаючи з податкових зобов’язань Рентної плати за IV квартал 2018 року, ідентифікуючою ознакою кожного окремого додатка до декларації є зазначений у рядку 4 «код органу місцевого самоврядування за місцезнаходженням лісової ділянки за КОАТУУ» додатка 8, код одиниці адміністративно-територіальних устрою (міст обласного значення, районний, ОТГ).

 

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 14.02.2019 р. N 4907/7/99-99-12-03-04-17


      Платники, об’єкт оподаткування, ставки, порядок обчислення і сплати Рентної плати визначені статтями 256, 257 та 258 Податкового кодексу України.Державна фіскальна служба України, керуючись положеннями Податкового кодексу України (далі – Кодекс) в редакції Закону України від 23 листопада 2018 року N 2628-VIII “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів”, а також Бюджетного кодексу України (далі – Бюджетний кодекс) у редакції Закону України від 22 листопада 2018 року N 2621-VIII “Про внесення змін до Бюджетного кодексу України”, що набрали чинності з 1 січня поточного року, направляє для використання у роботі рекомендації щодо особливостей адміністрування у 2019 році рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів (далі – Рентна плата).

    Платниками Рентної плати є лісокористувачі, які здійснюють спеціальне використання лісових ресурсів на підставі спеціальних дозволів (лісорубних або лісових квитків) або відповідно до умов договору довгострокового тимчасового користування лісами (п. 256.1 ст. 256 Кодексу).

    Водночас умови спеціального використання лісових ресурсів визначено Порядком спеціального використання лісових ресурсів та Порядком видачі спеціальних дозволів на використання лісових ресурсів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2007 року N 761 “Про врегулювання питань щодо спеціального використання лісових ресурсів”, із змінами та доповненнями, згідно з якими спеціальне використання лісових ресурсів здійснюється на підставі лісорубного або лісового квитків. Лісовий квиток видається щороку на підставі лімітів використання лісових ресурсів під час заготівлі другорядних лісових матеріалів за формою, наведеною у додатку 2 до Порядку N 761.

    Відповідно до абзацу другого п. 257.5 ст. 257 Кодексу лісокористувачі щокварталу складають податкову декларацію з Рентної плати та сплачують рівними частинами від суми Рентної плати, зазначеної в отриманих лісорубних квитках (спеціальних дозволах), протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання податкової декларації, виданих у відповідному календарному році, крім сум, сплачених згідно з підпунктами “а” і “б” пп. 256.11.6 п. 256.11 ст. 256 Кодексу, а саме:

а) лісокористувачами, якими до отримання лісорубних та лісових квитків Рентна плата вноситься в каси суб’єктів лісових відносин, які їх видають:

фізичних осіб, а також фізичних осіб – підприємців, яким видано лісорубні та лісові квитки;

лісокористувачами (крім фізичних осіб, фізичних осіб – підприємців, яким видано лісові квитки), у яких сума Рентної плати в лісорубному чи лісовому квитках не перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня року, в якому сплачується Рентна плата;

б) лісокористувачами з іншої області, які сплачують Рентну плату повністю до видачі їм спеціального дозволу за місцезнаходженням лісової ділянки, на якій здійснюється заготівля деревини.

    Доходи загального фонду Державного бюджету України від Рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів загальнодержавного значення (п. 3 частини 2 ст. 29 Бюджетного кодексу) зменшено до 37 відс. частки такої Рентної плати (код бюджетної класифікації 13010000). Крім того, встановлено доходи спеціального фонду Державного бюджету України від Рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів (п. 134 частини 3 ст. 29 Бюджетного кодексу) – 26 відс. частки такої Рентної плати.

    Разом з тим Бюджетним кодексом встановлено зарахування 37 відс. частки Рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів до доходів загального фонду бюджетів:

міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, міст Києва та Севастополя, районних бюджетів, бюджетів об’єднаних територіальних громад (п. 2 частини 1 ст. 64 Бюджетного кодексу).

    Платники Рентної плати перераховують суми Рентної плати на рахунки, відкриті в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, які забезпечують розподіл цих коштів у співвідношенні, визначеному Бюджетним кодексом України, із змінами, внесеними Законом України від 22 листопада 2018 року N 2621-VIII “Про внесення змін до Бюджетного кодексу України”, а саме:

37 відсотків Рентної плати – до загального фонду державного бюджету;

37 відсотків Рентної плати – до загального фонду місцевих бюджетів;

26 відсотків Рентної плати – до спеціального фонду державного бюджету.

    Платники Рентної плати обчислюють суму Рентної плати наростаючим підсумком з початку року та складають податкові декларації за формами, затвердженими наказом Мінфіну від 17.08.2015 р. N 719, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 р. за N 1051/27496 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 07 листопада 2016 року N 927 із змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 31 травня 2017 року N 545).

    Забезпечення ефективного контролю доходів місцевих бюджетів (37 відс.) від Рентної плати (при заготівлі деревини в порядку рубок головного користування) може бути здійснене складанням платниками такої Рентної плати окремих додатків до податкової декларації з Рентної плати, в яких податкові зобов’язання самостійно “розподілені” платниками між бюджетами адміністративно-територіальних одиниць, які повністю або частково розташовані в межах території лісової ділянки.

    Починаючи з податкових зобов’язань Рентної плати за ІV квартал 2018 року, ідентифікуючою ознакою кожного окремого додатка до декларації є зазначений у рядку 4 “код органу місцевого самоврядування за місцезнаходженням лісової ділянки за КОАТУУ” додатка 8, код одиниці адміністративно-територіальних устрою (міст обласного значення, районний, ОТГ).

    Зобов’язуємо довести цей лист до відома та для використання у роботі підпорядкованим структурним підрозділам та платникам рентної плати.

В. о. заступника Голови

Є. Бамбізов