Пожалуйста, подождите...
08.12.2021 Роздiл: Трудові відносини У працівника дві трудові: що з пенсійним стажем?

У працівника дві трудові: що з пенсійним стажем?

 

Які можуть бути наслідки для роботодавця та працівника, якщо в нього дві трудові книжки?

 

З 10.06.2021 р. трудова книжка не підтверджує періоди трудової діяльності. Але вона знадобиться, щоб підтвердити стаж для пенсії за попередні періоди роботи. Тому й потрібно передати скан-копії трудових книжок до ПФУ, щоб наявний трудовий стаж потрапив до Реєстру застрахованих осіб. А якщо трудових дві, три..?



Обов’язком майбутнього роботодавця було оформити трудову книжку, якщо у працівника її немає. Звісно, така ситуація може бути, коли це перше робоче місце працівника, також це можливо в разі стажування учнів ПТНЗ і студентів вишів. Але роботодавець не зобов’язаний і не мав можливості перевірити, чи була у працівника трудова діяльність до працевлаштування. Тож якщо працівник злукавив і надав майбутньому роботодавцю недостовірні відомості, то вини останнього немає.



Нині ж працівників, які мають не одну трудову книжку, непокоїть, а чи весь період трудової діяльності потрапить до стажу для призначення пенсії. Зіштовхнувшись на практиці з такою ситуацією, ми з клієнтом адресували це питання ПФУ.


Відповідь отримали в телефонному режимі: представник ПФУ пообіцяв, що вони не будуть досліджувати причини появи двох трудових книжок. Головне, щоб за весь період трудової діяльності були сплачені страхові внески, а страховий стаж потрапив до Реєстру застрахованих осіб. На практиці ж трапляється, що територіальні органи ПФУ починають досліджувати такі ситуації й вимагати додаткові документи, що підтверджують період трудової діяльності.

Якщо ж факт наявності двох трудових книжок виявлять інспектори Держпраці, то в них можуть виникнути питання щодо дотримання трудового законодавства.

 


Практична ситуація: працівника прийняли на роботу, він чесно повідомив, що загубив трудову книжку. Новий роботодавець оформив нову трудову книжку, хоча дублікат трудової мав оформити попередній роботодавець. Через два роки працівник знайшов трудову книжку.

 

Питання: нинішній роботодавець має відсканувати обидві трудові чи тільки ту, яку він оформив?

 

Напевно, у цьому випадку доречніше не сигналізувати, що ми знаємо про обидві трудові: роботодавець сканує трудову книжку, яку він оформив, працівник – ту, яку загубив, а потім знайшов (він же її зберігає вдома). Надавати ж скани трудових до ПФУ може як роботодавець, так і працівник.

 

 

Джерело: Світлана Лістрова, profpressa.com