Пожалуйста, подождите...
23.12.2013 Новини > Роздiл: ІНШІ НОВИНИ Мінекономрозвитку рекомендує замовникам закуповувати товари у вітчизняних виробників

Мінекономрозвитку підготувало рекомендації замовникам щодо передбачення під час установлення кваліфікаційних критеріїв до учасників процедур державних закупівель наявності в них обладнання та матеріально-технічної бази, у т.ч. власних виробничих потужностей та/або центрів обслуговування на території України.

 

У разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, за якими передбачається наявність у потенційних учасників обладнання та матеріально-технічної бази, у т.ч. власних виробничих потужностей та/або центрів обслуговування на території України, Мінекономрозвитку рекомендує замовникам установлювати такий кваліфікаційний критерій. Водночас зауважує, що застосування цієї норми не повинно призводити до звуження кола потенційних учасників процедури закупівлі та, як наслідок, до обмеження конкуренції.

 

Лист Мінекономрозвитку від 25.11.2013 р. № 3305-12/41832-07 додається нижче:

МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 25.11.2013 р. № 3305-12/41832-07

Щодо встановлення кваліфікаційного критерію наявності в учасників власних виробничих потужностей та/або центрів обслуговування на території України

Мінекономрозвитку на виконання пункту шостого доручення Прем'єр-міністра України М. Азарова від 22.11.2013 № 44845/2/1-13 до доручення Президента України від 12.11.2013 № 1-1/2950 щодо надання рекомендації замовникам стосовно передбачення під час установлення кваліфікаційних критеріїв до учасників процедур державних закупівель наявності у них обладнання та матеріально-технічної бази, у тому числі власних виробничих потужностей та/або центрів обслуговування на території України повідомляє.

Закон України "Про здійснення державних закупівель" (зі змінами) (далі - Закон) встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти.

 

Відповідно до статті 12 Закону закупівля може здійснюватися шляхом застосування однієї з процедур закупівлі, визначених Законом.

 

При цьому відповідальність за вибір та застосування процедури закупівель несуть виключно службові (посадові) особи замовника - члени комітету з конкурсних торгів, персонально.

 

Відповідно до статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.

 

Згідно з пунктом 6 розділу III Стандартної документації конкурсних торгів, затвердженої наказом Мінекономіки від 26.07.2010 № 919 (далі - Стандартна документація), при визначенні кваліфікаційних критеріїв у документації конкурсних торгів замовник керується переліком кваліфікаційних критеріїв, зазначених у статті 16 Закону. Замовником зазначаються кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до статті 16 Закону, з числа тих, що встановлені частиною другою цієї статті, вимоги, встановлені статтею 17 Закону, та інформація про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством.

 

Таким чином, Законом визначено право замовника самостійно визначати кваліфікаційні критерії до учасників або учасників попередньої кваліфікації з числа тих, що встановлені частиною другою статті 16 Закону. При цьому слід зазначити, що документація конкурсних торгів може містити як весь перелік таких критеріїв, так і один або декілька.

 

При цьому Законом передбачена можливість встановлення замовниками такого кваліфікаційного критерію до учасників торгів, як наявність обладнання та матеріально-технічної бази, у тому числі власних виробничих потужностей та/або центрів обслуговування на території України, зазначаючи у документації конкурсних торгів інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників такому критерію.

 

Ураховуючи викладене, у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, за якими передбачається наявність у потенційних учасників обладнання та матеріально-технічної бази, у тому числі власних виробничих потужностей та/або центрів обслуговування на території України, рекомендуємо замовникам встановлювати такий кваліфікаційний критерій. Водночас зауважуємо, що застосування цієї норми не повинно призводити до звуження кола потенційних учасників процедури закупівлі та, як наслідок, до обмеження конкуренції та ставити під загрозу результативність її проведення.

 

Разом з тим, Міністерство готове на постійній основі надавати методологічну допомогу замовникам щодо застосування норм Закону для максимального залучення вітчизняних виробників до участі у державних закупівлях.

 

Заступник директора департаменту

державних закупівель та державного замовлення                  Л. В. Дудник

 

джерело  - Інтерактивна бухгалтерія