Пожалуйста, подождите...
29.01.2015 Коментарі та роз’яснення > Роздiл: ІНШІ Чи підлягає люстраційній перевірці директор держлісгоспу

У зв'язку із оголошеним початком проведення люстраційної перевірки на підприємствах, що належать до сфери управління ДАЛРУ, виникло закономірне запитання про те, чи підллягають такій перевірці директори державних лісогосподарських підприємств.

 

Відповідь на це питання зазначене у пункті 9 частини 1 статті 2 Закону України "Про очищення влади" ("Посади,щодо яких здійснюють заходи з очищення влади (люстрації)), де зокрема, до таких посад віднесені в тому числі  "керівників державних, у тому числі казенних, підприємств оборонно-промислового комплексу, а також державних підприємств, що належать до сфери управління суб’єкта надання адміністративних послуг;".

 

Із цього формулювання випливає інше логічне питання: Чи є  ДАЛРУ суб'єктом надання адміністративних послуг ?

 

Детальне роз'яснення з цього приводу викладене  на "профільній" сторінці громадського об'єднання "Люстраційного комітету" у фейсбуці. Нижче наводиться текст запитання та відповіді:

Олег Присяжнюк:  Також розясніть цей пункт "керівників державних, у тому числі казенних, підприємств оборонно-промислового комплексу, а також державних підприємств, що належать до сфери управління суб’єкта надання адміністративних послуг". Які це можуть бути державні підприємства на районних рівнях (наведіть будь ласка приклади):

Відповідь:Відповідно до змісту абз.5 ч.1 ст.63 Господарського кодексу України, державне підприємство є одним із видів підприємств, що діє на основі державної власності.


Стосовно державних підприємств оборонно-промислового комплексу. Законодавство не містить вичерпного переліку чи визначення підприємства оборонно-промислового комплексу, яке б можливо було застосовувати до Закону без будь-яких застережень. Визначення підприємств оборонно-промислового комплексу міститься в законодавстві про державну таємницю, хоча в цьому випадку необхідно враховувати обмежену сферу дії таких актів. Відповідно до п.5 Наказу Служби безпеки України № 12.08.2005 № 440, підприємства оборонно-промислового комплексу - це підприємства, які здійснюють та забезпечують розроблення і виготовлення озброєння, військової техніки, товарів військового призначення та подвійного використання. Ймовірніше за все, під час здійснення заходів щодо очищення влади, термін «державне підприємство оборонно-промислового комплексу» буде застосовуватись у цьому, або близькому до такого значенні.


З невиключним переліком підприємств оборонно-промислового комплексу можна ознайомитись у Переліку підприємств оборонно-промислового комплексу, на здійснення закупівель товарів, робіт і послуг якими не поширюється дія Закону України «Про здійснення державних закупівель», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 лютого 2014 р. № 70-р. Також, підприємствами оборонно-промислового комплексу можна вважати підприємства, що входять до Державного концерну «Укроборонпром», їх повний перелік, наданий у Додатку Статуту ДК «Укроборонпром», що затверджений Постановою Кабінету міністрів України від 31 серпня 2011 р. № 993.


Стосовно підприємств, що входять належать до сфери управління суб’єкта надання адміністративних послуг.


Закон України «Про адміністративні послуги» надає дуже неконкретизовані визначення понять «адміністративні послуги» та «суб’єкт надання адміністративних послу». Відповідно до п.1) ст.3 Закону України «Про адміністративні послуги», адміністративною послугою є результат здійснення владних повноважень суб’єктом надання адміністративних послуг за заявою фізичної або юридичної особи, спрямований на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків такої особи відповідно до закону. А відповідно до п.3) ст.3 Закону України «Про адміністративні послуги», суб’єкт надання адміністративної послуги – це орган виконавчої влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, орган місцевого самоврядування, їх посадові особи, уповноважені відповідно до закону надавати адміністративні послуги.


Враховуючи нечіткість вказаних вище положень, суб’єктом надання адміністративних послуг є практично будь-який орган державної влади чи орган місцевого самоврядування. Головне, щоби такий орган має бути уповноважений видавати окремим юридичним чи фізичним особам різного роду витяги, виписки, довідки, надавати дозволи, погодження, ліцензії тощо на вчинення тих чи інших дій, реєструвати зміни у правовому положенні юридичних чи фізичних осіб тощо.


Якщо державне підприємство входить до сфери управління такого органу, щодо його керівника застосовуються заходи з очищення влади.


Щодо підприємств на районному рівні. Як правило, такі підприємства знаходяться у сфері управління центральних (а не місцевих) органів виконавчої влади, і мають свої філії на рівні областей (див, наприклад, перелік обласних філій ДП «Інформаційний центр» Міністерства юстиції України - http://www.informjust.ua/section/about_filials; або перелік обласних філій та керівництва ДП «Укрдержбудекспертиза» - http://ukrbudex.org.ua/index.php?option=com_contact...

).

Разом з тим, окремі ДП можуть знаходитьсь на території декількох районів, наприклад, ДП «Золотоніське лісове господарство», що розташовується на території Золотоніського, Канівського, Чорнобаївського та Драбівського районів Черкаської області - http://lis.ck.ua/articles/show/id/23

 

 

Олег Сторчоус