Пожалуйста, подождите...
08.12.2021 Роздiл: Трудові відносини Посадова інструкція працівника: що включати?

Посадова інструкція працівника: що включати?

 

 

Що прописати у розділах «Завдання та обов’язки», «Права» і «Повинен знати» посадових інструкцій?

 

При складання посадової інструкції керуємося Довідником для загальних професій чи галузевим.

 

Довідники визначають перелік основних робіт, які властиві тій або іншій посаді та є базою для складання посадових інструкцій. У них потрібно відображати повний перелік завдань та обов'язків, повноважень і відповідальності для кожної з посад.
 

Чи треба прописувати у розділі «Відповідальність», яку відповідальність несе працівник: дисциплінарну, кримінальну, матеріальну?

 

Види відповідальності зафіксовані у відповідних кодексах,  умови притягнення — теж.

 

У цьому розділі важливо прописати, за що саме працівник несе відповідальність, тобто межі його відповідальності за результати діяльності і виконання робіт. Зокрема, працівник несе відповідальність за: невиконання або неналежне виконання посадових завдань та обов'язків (вони визначені у розділі «Завдання та обов’язки»), порушення правил внутрішнього трудового розпорядку та правил з охорони праці тощо. До речі, у разі звернення працівників до суду із позовом про незаконне звільнення за порушення трудової дисципліни, суди досліджують саме посадові (робочі) інструкції.
 

Чи можна скласти одну інструкцію для всіх бухгалтерів бухгалтерської служби, а кваліфікаційні вимоги вказати для кожної категорії?  

 

Можна, якщо всі бухгалтери виконують однотипні роботи. Проте, якщо у кожного своя ділянка роботи й зона відповідальності — краще скласти окремі посадові інструкції.

 

Чи може бути одна робоча інструкція для всіх малярів незалежно від встановленого тарифного розряду?

 

Робоча інструкція складається для професії, тому можна затвердити одну робочу інструкцію для маляра. Але тоді за потреби доведеться визначати у розділах «Завдання та обов'язки", "Повинен знати", "Кваліфікаційні вимоги", «Перелік робіт» інформацію для кожного розряду. Тому на практиці досить часто робочі інструкції затверджують для кожного тарифного розряду за професією.
 

Чи потрібно заново затверджувати посадові (робочі) інструкції, якщо змінився керівник?  

 

Посадову (робочу) інструкцію затверджує посадова особа, якою є керівник підприємства.

Зміна керівника не дорівнює заміні посадових (робочих) інструкцій.

 

 

Джерело: Світлана Лістрова, profpressa.com